Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

söndag 10 april 2011

Racerpremiär



Efter ha smygit igång säsongen på mtb o hybridcykel så var det efter knappt två veckors med lätt jobbpendling och nåt enstaka distanpass dags att plocka fram racern.

SMHI lovade ju fint väder och de hade rätt, inget att klaga på förutom kraftig blåst
på lördagen vilket gjorde att jag in i det allra sista drog mig för att ge mig ut.

Denna helg tänkte jag att det var dags att pressa kroppen lite mer än vad jag gjort hittills de senaste halvåret pga operationen jag gick igenom i höstas. Med något förkortat styrstam på racern så kändes det som om att förhoppningvis höften skulle klara av en krum cykelställning en aningen bättre och på så sätt kunna generera mer kraft i pedalerna.

Det blev två kortare turer denna helg, solocykling utan sällskap det härdar i motvinden!



Lördagen avverkade jag 44 km med ett rullsnitt strax under 30 km/h och under söndagens distanspass på 33 km lyckades jag med nöd o näppe komma upp i rullsnitt strax över 30 km/h.




För att vara tidigt på säsongen får jag vara mer en nöjd med helgens cykling. Nu känner jag att det är dags att ge sig ut på vägarna i sällskap av mina cykelkompisar, och förhoppningsvis ska jag inte behöva bli avhängd i första backe?

Nu väntar knappt en veckas vila pga utbildning på annan ort i internatform. Så suget att komma ut på vägarna igen nästa helg lär bli stort!

1 kommentar: