Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

söndag 13 maj 2012

Solorunda över Hökensås

Idag var det en sån underbar vårdag men gott väder. Det enda som fattades var ett par grader varmare i luften annars var allt perfekt. Likaså kändes kroppen oförskämt pigg. Utan att på nåt sätt förta mig kunde jag köra på i hyfsad fart med ett rullsnitt på ca 30 km/h o hela tiden befinna mig i komfortzonen. Blev på slutet ifattåkt av de båda Henrikarna alias "järnhenrik" och "motionärsmördaren av rang" :-) som Nicke H brukar säga, och en annan JCK cyklist som jag inte kan namnet på. Körde tillsammans med dem i dryga milen och fick känna på ett vassare tempo. Inga problem att hänga på förutom uppför en backe då jag fick släppa gruppen. Under vintern har jag lagt på hullet en del, ca 6 kg "vinterpäls" och de är just de kilona som gör skillnad för mig när det går uppför. På platten är det bara en fördel. Fick ihop en distans på 75 kilometer idag innan jag vek av hemåt ganska OK mao!

1 kommentar:

  1. Härligt Peter, cykla är förbaskat roligt, även om det råkar komma ett regnstänk eller är lite mycket vind på näsan som det var sist vi körde.
    Ser fram emot fler cykelpass med dig och likasinnande :)

    SvaraRadera