Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

tisdag 6 januari 2015

Våffelcrossen med Luciatema

Söndagen den 14/12 var det avslutning o sista deltävlingen av 2014 års upplaga av Våffelcrossen. Trots snö o tuffa förhållanden dök många upp även en del långväga cyklister anslöt. Temat för dagen var naturligtvis Lucia, helt rätt i tiden, varför ett flertal cyklister imponerade stort cyklandes i sina maskeraddräkter. Här kommer en film jag redigerat som är en tribut till alla cyklister som förgyllde denna dag.



2 kommentarer:

  1. jag undrar hur du klarat höftprotesen med all träning du gjort, jag ska själv få en ny höft i år. Hur mycket kan man göra ? Det går att leva bra efter en operation?

    SvaraRadera
  2. Det funkar bra om man kör på säkerhet och tränar med måtta. Det gäller att anpassa sig till vad kroppen klarar av o inse sina begränsningar. Om jag pressar mig för mycket så känns det i höften. Jag kan ändå vara ganska aktiv , det gäller att hitta o inse sina nya o framför allt acceptera dem. Sen har jag nog haft en otrolig tur att operationen blev så lyckad. Ibland kan det vara lite knäckande att man inte kan träna o vara i den form som man hade tidigare. det gäller att gilla läget och vara nöjd med att det tots allt funkar så bra som det dock gör.

    SvaraRadera