Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

tisdag 12 januari 2010

Dumme mosse

Idag avvek jag och Johan från jobbet lite tidigare för att hinna med en skidtur på Dumme mosse innan det blev mörkt vid 16 snåret. Utgick från Hallbystugan och det blev uppskattningsvis 15 km i skidspåret i ett lungnt prattempo.

Funderade på när jag senast kunde åka skidor på Dumme mosse och det var över 5 år sedan det gick sist. Kul att snön räcker till tycker i alla fall jag. Däremot så misstänker jag att ni som inte åker skidor och bara gillar cykling är mindre glada över att det är en riktig vinter i år?

2 kommentarer:

  1. Hur var det ute på mossen? Jag var ute häromdagen men då hade spåren yrt igen plus att det var lite väl lös snö och man hade behövt större trugor.

    SvaraRadera
  2. Det var helt ok tycker jag, men visst hade det yrt igen på vissa partier men det vållade inga större problem. På enstaka pariter sjönk man även igår igenom med stavarna. Överlag bra stakträning när det är så platt!

    SvaraRadera