Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

lördag 26 juni 2010

Det kunde gått riktigt illa idag!

Idag gjorde det ont. Stod på huvudet när jag var ute och körde ett MTB-pass i en nedförsbacke. Hade bra fart på den smala stigen som var slät o fin säker över 30 knyck. Dessvärre var det en 15 cm hög vass sten som jag inte såg. Det sa tvärstopp voltade med cykeln framåt och landade med huvudet före! Det kunde gått riktigt illa men jag klarade mig undan med lätt huvudvärk, skrapsår, lite nackont och en sprucken hjälm.

Kunde efter att tag ge mig vidare hemåt utan några större problem. Fick mig en rejäl tankeställare inför Ränneslättsturen om en vecka. Det är inte värt att ligga på för hårt, bättre att fega lite på´stigarna och ha hälsan i behåll. Annars så känns formen mycket god för tillfället. Har ju tränat på riktgit flitigt hela året, skönt att det lönar sig!

Kommande vecka ska jag åka upp till Tännäs i Härjedalen och flugfiska med en kompis.
Cykeln hänger inte med men väl löparskorna så att kroppen inte somnar in för gott inför Ränneslättsturen den 4/7.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar