Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

onsdag 16 juni 2010

Laddningen inför Vätterrundan har börjat


Idag körde jag sista träningspasset inför VR på lördag. Ca 50 km lvg, prövade att ligga på hårt emmelanåt kändes bra. Efter avslutat träningpass så laddade jag med en omelett, folköl , som efterrätt kaffe o wienerbröd. Kvällsmaten bestod sedan av en protendrink, rostat bröd fil o musli, en banan och en halvliter vatten. Nu känner jag mig mätt o belåten. Har nu avverkat 315 träningsmil det bör räcka.

Det gäller att fylla på depåerna de dagar som återstår. Jag är inte mycket för kosttillskott utan håller mig till vanlig mat + lite extra kolhydrater och mycket vätska.

Får hoppas på uppehållsväder på lördag, starten går kl 09.32 och målet är att vår grupp ska
komma i mål under 8 timmar. Ska bli spännande att se hur det går? Väl mött i Motala!

1 kommentar:

  1. Härligt Peter
    Själv blev det en 2,5h mtb med jonas och sportssongänget, nu är man lagom mör i filéerna som Nicke hade uttryckt det. Efter vätternrundan måste jag träna lite mer mtb, så man slipper skämmas.

    SvaraRadera