Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

onsdag 25 augusti 2010

Komplikationer!

För närvarande är det osäkert om jag kommer till start inför Bockstensturen den 4-e september. Synd med tanke på att både hotell och startplats är bokad.

För dryga veckan sedan började jag känna av min gamla skada igen från brottet på lårbenhalsen december 2008. Ont i höften, värk coh svårt att gå. Igår eskalerade smärtan så jag fick plocka fram mina kryckor igen. Känns inte bra - ytterligare en operation på G? eller höftprotes? För närvarande avvaktar jag röntgentid från Ryhovs sjukhus.
Troligtvis nån form av nekros kan man tro, att kroppen börja stöta bort död benvävnad?

Surt att drabbas av bakslag nu när allt har gått så bra med rehaben. I juni fullföljdes Vätterrundan på ny rekordtid för min del. Jag trodde då att allt negativt kring olyckan var över men tyvärr hade jag fel...

Onekligen så är det stor sannolikhet att all träning är att glömma framöver helt o hållet. Just nu är det omöjligt. Känns tungt... Ska man behöva gå igenom samma resa igen med operation rehab, sjukskrivning mm?

Om nån är intressad av att köpa min startplats för 300 kr( halva priset) så hör av er!

2 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna för att det är någon form av överansträngning i höften och att du snart är på benen igen.
    Krya på dig Peter, du är stark!!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig Peter! Själv är jag dunderförkyld så det ser mörkt ut för "Bocken" även för min del.

    SvaraRadera