Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

lördag 21 augusti 2010

Snabba puckar!

Hur ska man göra? Fick ett mail från Bitwise Ck idag ang VR år 2011, snabbgrupp med start kl
09:32 anmälan senast 30 agusti! VR 2011 känns avlägsen just nu. Kanske man ska göra ett frest
igen och utmana klockan? Detta år sprack ju denna tidgräns för mig ganska tidigt i loppet och jag rullade in på 8 timmar och 18 minuter.

Det gå ju att hitta skäl att inte köra?
Risken att vurpa och slå sig. Det har man ju gjort förr, järnspöket sitter i lite fortfrande. Nästa år gäller det i så fall att våga mer och ligga längre fram i de mastodonklungor som som skapas. Vågar man? Är det värt det?
Mcyket pengar. Ja helt klart för att ligga och tokköra runt Vättern, över 1000 pix och inte utnyttja kontrollerna!
Pressen att träna. Träna gör jag ändå men man får fokusera hela våren på att bygga träningsmil för att ha den formen som krävs. För min del rör det sig om dryga 100 träningstimmar på cykeln för att kunna känna mig bekväm. Kan vara svårt att få ihop om det blir en sträng vinter.

Varför ska man köra?
Det är kul. Bra gemenskap resan till dagen D är alltid intressant att deltaga i med allt vad det innebär. Att slipa gruppen till att funka tillsammans, samtränade och allt vad det innebär. Kan vara tufft men det är en härlig utmaning likså.
Att lyckas med målet att köra under 8 timmar. Än så länge har jag inte lyckats kanske nästa år? Häftigt att lyckas och tänka tillbaka att man klarade det. Något att tänka tillbaka på för en ambitiös motinär när man blir äldre?

Vi får se hur jag gör. Dryga veckan kvar att bestämma sig! Vilka kör i gruppen nästa år?

2 kommentarer:

  1. Jag anmäler mig i all fall så får vi se hur det blir i vår! Men det vore kul och bra om det blev lite mer "uppstyrda" träningspass. Men det är som sagt långt kvar!

    SvaraRadera
  2. Hej Peter

    Jag kommer att anmäla mig, och hoppas att du och alla andra i "gänget" gör det samma, det skulle inte vara det samma utan Er. Även om jag(på grund av jobb, småbarn)inte kan vara så aktiv som jag vill på träningar.

    SvaraRadera