Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

lördag 4 september 2010

MTB långlopp när det är som allra bäst....

.....fick de som körde idag uppleva i år 2010 års upplaga av Bockstensturen. Kanonförhållanden, bra väder o torra fina stigar förutom några surhål som aldrig torkar oavsett väder.

Marcus ville inte riktigt tro mig när vi talades vid på telefon... jag sa du kommer att slå din tid med mer än 30 minuter från förra året då det var rejäl rotblöta 2009. Han tvekade och menade att en tidigare förkylning skulle göra det svårt. Gissa vem som fick rätt. Marcus körd på 4,17 vilket var en rejäl förbättring jmf med 2009 över 40 minuter. Kul o grattis Markus.

Jens gjorde en riktigt bra tävling och kom in strax under 4 timmar på sin läckra bike från Pitpro, han såg nöjd ut. Om jag inte missat statistiken så gjorde han sitt bästa lopp i H30 nånsin. Likaså Michael C från Eksjö körde ruskigt bra, tror han kom 2-a i H40 på 3,42 h nånting. Kul och en riktig folkfest var det denna dag. Varför körde inte fler fån bygden? Nästa år kanske det blir regn o blött som 2009 vem vet?

Att vara åskådare var inte fy skam heller tog mig till Åkulla för att fota Marcus mfl men batteriet tog slut i kameran, dålig tajming av mig. Mäktigt att se tätgruppen i skogen också, snacka om power i benen Weterhall mfl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar