Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

söndag 25 september 2011

Cykelvasan 2012 fulltecknat

Nu har det hänt, att ett MTB lopp i Sverige blir fulltecknat och det på fyra dagar. Cykelintresset är onekligen mycket stort nu vilket är hur kul om helst. Naturligtvis så missade jag festen... Anmälde mig dock till den kortare varianten på 45 km som går dagen innan. Inte lika kul men klart ett bättre alternativ än att slänga in handduken.

Ett genidrag hade varit att arangera ett MTB lopp i Hökensås området, det hade kunnat bli en riktig succe, frågan är om det finns några andra platser i Sverige som bjuder på så fin MTB cykling? Vägnätet o stignätet är oändligt dessutom i en fantastisk naturskön miljö som är unik för att ligga i södra Sverige. Dessa tankar slog mig idag när jag var uppe i området och utforskade lite nya stigar, jag är lyrisk..... längtar redan till nästa tur. Det krävs naturligtvis en arrangör med resurser för att göra detta möjligt, själv har jag dem inte men hade önskat det!

1 kommentar:

  1. - Fullt var ordet, sa Bill.
    - Liknar hamster...jag menar hamstring, sa Bull.

    Grenserittet öppnar sin anmälning 1 februari 2012. Förra året var taket nått på 56 minuter. Gäller således att vara beredd vid midnatt eller det klockslag som då gäller.

    /Niclas B

    SvaraRadera