Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

måndag 5 september 2011

Härlig MTB runda

Fyra man dök upp till söndagens MTB runda, som "guide" var planen att visa upp tre olika områden, Vidablick, Munkaskog och trakterna nedanför Gustav Adolf. För att hinna med detta krävdes det att en del roliga stigpartier fick hoppas över och dessa fick istället funka som en "teaser" till viljan att upptäcka området fler gånger förhoppningsvis?

Strålande väder o starka pågar som Berner, Nicke B o Anders MvK borgade för hyfsad fart. En ära verkligen att få cykla men starka o ödmjuka pågar, tack för förtroendet!

Väl hemma så kalkylerade jag fram att 2 timmar o 30 minuters cykling som uppmättes till ca 55 kilometer. MTB behöver inte köras på teknisk stig för att det ska vara kul tycker i alla fall jag, nog så viktigt är det med natursköna omgivningar. Lite teknikstig lyckades jag klämma in också om sanningen ska fram, som tur vad hade jag långbyxor som i alla fall skyddade mina ben från bränn-nässlor.

Fler turer kommer framöver....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar