Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

söndag 23 februari 2014

Söndagsdistans min egna femmil..

Idag var OS slut för denna gången o herrarnas femmil på skate o masstart var den stora höjdpunkten framför tvsoffan. Inga svenska medaljer men väl bra kört att få in tre svenskar bland de tio bästa i mål. Södergren som kom sjua är min stora idol, snacka om ödmjuk kille på alla sätt.

Min egna femmil ägde rum på cykel strax efter att OS-loppet var över. Körde min så kallade egna Haborunda som mäter fem mil och kunde inse att jag inte klarar att hålla samma tempo på cykel som de gör på skidor. Hur kan det vara möjligt att åka fem mil på skidor och nästan snitta 30 km/h ?Detta visar återigen vilken midsvid skillnad  det är mellan högpresterande  elitidrottsmän och oss ambitiösa motionärer. Jämfört med dem är vi bara statister. Sä är det och förblir det, men hård träning är inget man kan få genom att ta genvägar och det är ju fullt rättvist att så är fallet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar