Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

söndag 20 december 2009

Spinning


Avslutade nyss mitt 60 minuter spinningpass i tvättstugan.
Låter kanske inte så upphetsande men går faktiskt rätt bra med lite musik på mp3
spelaren. Att köra lite intevaller minskar också tristessen och att det inte blir så
monotont malande bara!
Köpte min spinningcykel i höstas. Det är faktiskt en av de bästa investeringarna jag har gjort. Eftersom jag inte är någon utpräglad fan av vintercykling så är detta ett sätt att hålla igång cykelmusklerna under vintern. Dessutom tycker jag att det är bra att periodisera sina träningsformer beroende på årstid. På vintern ska man åka skidor ellr skridskor om vädret tillåter, under förutsätning at tman tycker det är kul!


Eftersom det varit kallt de senaste dagarna har nu isen lagt sig på sjöarna. Tänkte ta en premiärtur på mina långfärdsskridskor i eftermiddag. Rekommederas för er som inte prövat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar