Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

lördag 20 februari 2010

Maratonsspinning o snökaos

Snötäcket fick påspädning med 2 dm inatt, jag gillar snö men nu räcket det över 60 cm lågt räknat uppskattar jag snödjupet till i Bankeryd. Tvekade länge på att ta mig in till stan i detta skitväder för att köra maraton spinning i tre timmar på F&S.
Men så blev det till slut och det var lugnt med bilar på vägarna. Mötte endast några enstaka bilar på vägen i till stan. Folk verkar onekligen vara förnuftiga.

Väl framme i spinninglokalen 10 minuter försenad var det full aktivitet o många kända ansikten som trotsat vädret o tagit sig till träning. Som vanligt trillade Kelly in sist av alla i spinninglokalen.ca 40 minuter efter utsatt tid.

Med tanke på lite halsont och en lätt förkylning så tog jag det lugnt på passet.
Det var nästan så man skämdes sittande bakom Sören som bara malde på i frenetiskt tempo. Jag tog mig igenom passet till slut utan att känna mig sliten. Överlag ska man nog undvika träning när man inte är riktigt kry, men man lär sig aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar