Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

måndag 22 februari 2010

Sjukdom och därmed inställt Vasalopp


Maratonspinningen i lördags var inte så bra upplägg med tanke på att jag hade en infektion i kroppen. I lördags kväll blev jag sjuk och nu är jag hemma från jobbet med hög feber, halsont och förkyld.

Igår fick jag ett samtal från Mullsjö SOK och de erbjud mig en plats i bussen upp till Vasaloppet öppet spår på Söndag. Naturligtvis fick jag tacka nej pga. sjukdom. Även om jag förhoppningsvis blir frisk till helgen så är det nog bättre att avstå.

Snön fortsätter att falla, säkert uppemot en meter snö är det nu utanför huset, ett fantastikst vinterlandskap! Cykelträning ute känns avlägsen kanske läge att köpa ett
par skateskidor nu när utrustning börjar reas ut? Skateåkning har jag hört ska vara ett bra komplemment för cyklister som alternativ träning.

Bilden är tagen på min garageuppfart

2 kommentarer:

  1. Aj fan! Hoppas du piggar på dig! Du har chansen att åka det riktiga nästa helg i stället!

    SvaraRadera
  2. Blir nog inte så Tommy! För det första är jag idag lördag fortfarande lika sjuk som jag var för knappt en vecka sedan, för det andra känns det inte riktigt som ett bra upplägg att ha influensa i en vecka eller tom längre inför ett vasalopp!

    SvaraRadera