Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

torsdag 11 februari 2010

Rallarloppet

Rallarloppet gick av stapeln i söndags. 41 km från Bottnaryd till Hallbystugan stod på schemat. Loppet kunde har börjat bättre, fick en annans åkares stav i låret vid starten och orsakade en 10 cm lång reva med blodsutgjutelse.

De först 10 km var tuffaren än vad jag trodde, gick ut lite för hårt till en början som jag fick betala dyrt för senare i loppet. Summa summarum så var det nog de sämre prestationerna jag gjort som aktiv motionär i mitt vuxna liv. Med tanke på att jag veckan innan kände mig laddad o bra form, så var det loppet en stor besvikelse. Jag hade ingen kraft alls i kroppen! Kom in på 45-e plats av 324 åkare i motionsklassen på den mediokra tiden 3 timmar och 15 minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar