Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

söndag 2 maj 2010

Flugfiske o MTB




Vaknade tidigt denna söndgsmorgon. Tanken var att jag skulle köra lvg med sub8 gruppen inför Vätternrundan. Eftersom det blev några öl för mycket för min del den 1-maj så valde jag att sova ett par timmar till, huvet kändes alltför tungt.

Fiske är ju lite av min favoritsyssla tillsammans med cykling så varför inte kombinera både och?




Åkte upp till klubbsjön i Hökensås och för att svinga flugspöet. I första kastet och även andra så fick jag fisk, helt otroligt det har jag aldrig varit med om tidigare nästan för enkelt o snabbt! Fick ett par fiskar till inom loppet av en halvtimme och då var jag sedan nöjd med fisket denna dag.


Bytte snabbt om till cykelkläder och gjorde mig redo för lite MTB i detta fina område. Jag har en rundbana jag brukar köra emellanåt den mäter knappt 2 mil och är är riktigt snabbcyklad. Lyckades ta mig runt på 53,45 minuter vilket snudd på är rekord för min del. Riktigt kul med MTB i Hökensås får bli fler gånger i vår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar