Peters blogg om träning och friluftsliv

Peters blogg om träning och friluftsliv

måndag 3 maj 2010

Tabergs topp


Idag blev det en tur till Taberg för att pröva cyklingen upp till bergets topp.
1,3 km och 120 höjdmeter, tung avslutning som blev brantare o brantare.
Ifall man startar för hårt är man rökt och det gäller att hushålla med krafterna till de sista 300 hundra metrarna om man ska kapa tid!

Tog mig upp på strax under 6 minuter rejält trött utan att för den skull gå på max.
Strax under 5,30 min är nog ungefär vart mitt max ligger tror jag en bra dag med pigga ben. Så pass brant som tabergtoppens stigning passar mig dåligt pga av att jag är en stor o tung cyklist på nästan 90 kilo.

Bitwise håller i Tabergtempot i år som går av stapeln den 27 maj kl 18.
http://bitwiseck.hemsida24.se/

Får se om man dyker upp?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar